Στο Metropolitan Hospital, πιστοί στο όραμά μας, εξελίσσουμε συνεχώς τις υπηρεσίες μας φιλοδοξώντας να σας εξασφαλίζουμε πάντα καλύτερη υγεία και καλύτερη ζωή. Αναγνωρίζουμε ότι οι ασθενείς μας δεν είναι παθητικοί αποδέκτες ιατρικών αποφάσεων, αλλά ενημερωμένοι εταίροι μας στη θεραπευτική διαδικασία.
Στο σημείο αυτό περιέχονται απαραίτητες πληροφορίες για την εξοικείωσή σας με τις υπηρεσίες και τις πολιτικές που εφαρμόζουμε. Εάν έχετε ερωτήσεις που δεν αναφέρονται, μην διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια από τον γιατρό σας ή οποιοδήποτε μέλος της ομάδας που σας φροντίζει και σας παροτρύνουμε να μοιραστείτε μαζί τους, οποιαδήποτε ανησυχία σας.
Εκ μέρους όλων των εργαζομένων, της Ιατρικής Ομάδας και του Διοικητικού Συμβουλίου, σας καλωσορίζουμε και σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας.
Η γνώμη σας μας ενδιαφέρει!
Η άποψή σας αποτελεί για εμάς το έναυσμα για τη βελτίωση των υπηρεσιών μας. Μπορείτε να υποβάλετε τις παρατηρήσεις σας μέσω των ειδικών εντύπων, που βρίσκονται σε κεντρικά σημεία των εγκαταστάσεών μας, ή μέσω της ηλεκτρονικής μας φόρμας επικοινωνίας.
Όλες οι παρατηρήσεις διαχειρίζονται με απόλυτη εχεμύθεια και σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζουν την ποιότητα της φροντίδας που θα λάβετε κατά τη διάρκεια της παραμονής σας ή σε επόμενη εισαγωγή σας στο Metropolitan Hospital.
Δικαιώματα Ασθενών
Η ισχύουσα νομοθεσία στη χώρα μας σύμφωνα με το άρθρο 47 Ν.207Ί/Ί992 καλύπτει τα ατομικά δικαιώματα του πολίτη σε περίπτωση νοσηλείας του:
- Ο ασθενής έχει το δικαίωμα προσεγγίσεως στις υπηρεσίες του νοσοκομείου, τις πλέον κατάλληλες για τη φύση της ασθένειάς του.
- Ο ασθενής έχει το δικαίωμα της παροχής φροντίδας σε αυτόν με τον οφειλόμενο σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπειά του. Αυτή η φροντίδα περιλαμβάνει όχι μόνο την εν γένει άσκηση της ιατρικής και της νοσηλευτικής, αλλά και τις παραϊατρικές υπηρεσίες, την κατάλληλη διαμονή, την κατάλληλη μεταχείριση και την αποτελεσματική διοικητική και τεχνική εξυπηρέτηση.
- Ο ασθενής έχει το δικαίωμα να συγκατατεθεί ή να αρνηθεί κάθε διαγνωστική ή θεραπευτική πράξη που πρόκειται να διενεργηθεί σε αυτόν. Σε περίπτωση ασθενούς με μερική ή πλήρη διανοητική ανικανότητα, η άσκηση αυτού του δικαιώματος γίνεται από το πρόσωπο που κατά νόμο ενεργεί για λογαριασμό του.
- Ο ασθενής δικαιούται να ζητήσει να πληροφορηθεί ό,τι αφορά στην κατάστασή του. Το συμφέρον του ασθενούς είναι καθοριστικό και εξαρτάται από την πληρότητα και την ακρίβεια των πληροφοριών που δίνονται. Η πληροφόρηση του ασθενούς πρέπει να του επιτρέπει να σχηματίσει πλήρη εικόνα των ιατρικών, κοινωνικών και οικονομικών παραμέτρων της καταστάσεώς του και να λαμβάνει αποφάσεις ο ίδιος ή να μετέχει στη λήψη αποφάσεων, που είναι δυνατό να προδικάσουν τη μετέπειτα ζωή του.
- Ο ασθενής ή ο εκπρόσωπος του σε περίπτωση εφαρμογής της παρ. 3 έχει το δικαίωμα να πληροφορηθεί, πλήρως και εκ των προτέρων, για τους κινδύνους που ενδέχεται να παρουσιαστούν ή να προκύψουν εξ’ αφορμής εφαρμογής σε αυτόν ασυνήθων ή πειραματικών διαγνωστικών και θεραπευτικών πράξεων. Η εφαρμογή των πράξεων αυτών στον ασθενή λαμβάνει χώρα μόνο ύστερα από συγκεκριμένη συγκατάθεση του ιδίου. Η συγκατάθεση αυτή μπορεί να ανακληθεί από τον ασθενή ανά πάσα στιγμή. Ο ασθενής πρέπει να αισθάνεται τελείως ελεύθερος στην απόφασή του να δεχθεί ή να απορρίψει κάθε συνεργασία του με σκοπό την έρευνα ή την εκπαίδευση. Η συγκατάθεσή του για τυχόν συμμετοχή του, είναι δικαίωμά του και μπορεί να ανακληθεί ανά πάσα στιγμή.
- Ο ασθενής έχει το δικαίωμα, στο μέτρο και στις πραγματικές συνθήκες που αυτό είναι δυνατόν, προστασίας της ιδιωτικής του ζωής. Ο απόρρητος χαρακτήρας των πληροφοριών και του περιεχομένου των εγγράφων που τον αφορούν, του φακέλου των ιατρικών σημειώσεων και ευρημάτων πρέπει να είναι εγγυημένος.
- Ο ασθενής έχει το δικαίωμα του σεβασμού και της αναγνώρισης σε αυτόν των θρησκευτικών και ιδεολογικών του πεποιθήσεων.
- Ο ασθενής έχει το δικαίωμα να παρουσιάσει ή να καταθέσει αρμοδίως διαμαρτυρίες και ενστάσεις και να λάβει πλήρη γνώση των επ’ αυτών ενεργειών και αποτελεσμάτων.
Υποχρεώσεις Ασθενών
Οι Κανονισμοί του Metropolitan Hospital, που αναφέρονται σε όλα τα σημεία του Οδηγού αυτού είναι για τη δική σας ασφάλεια και σας παρακαλούμε να τους ακολουθείτε, αλλά και να προτρέπετε τους συνοδούς /συγγενείς σας να κάνουν το ίδιο. Το προσωπικό μας καταβάλει κάθε προσπάθεια για να σας προσφέρει την καλύτερη δυνατή φροντίδα υγείας. Η συμβολή σας στην προσπάθεια αυτή είναι απαραίτητη, γι’ αυτό παρακαλούμε:
-
Δώστε σαφείς και ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία ταυτότητάς σας, το ιατρικό ιστορικό σας, προηγούμενες νοσηλείες, φάρμακα και συμπληρώματα διατροφής που λαμβάνετε ή έχετε λάβει και οποιαδήποτε θέματα σας απασχολούν σχετικά με την υγεία σας. Αναφέρετε στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό οποιαδήποτε αλλαγή στην κατάσταση της υγείας σας.
-
Συνεργαστείτε με το προσωπικό μας και συμμετέχετε ενεργά στο σχεδιασμό της θεραπείας σας πριν και μετά την έξοδό σας από την Κλινική.
-
Ακολουθείτε τα πλάνα θεραπείας που σας προτείνει το ιατρικό προσωπικό ή οι επαγγελματίες υγείας που εργάζονται υπό την καθοδήγηση του θεράποντος ιατρού σας. Εάν χρειάζεστε διευκρινίσεις, δεν κατανοείτε πλήρως το πλάνο θεραπείας σας ή τις ιατρικές οδηγίες που σας δόθηκαν, ενημερώστε αμέσως το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό.
-
Δώστε ακριβείς πληροφορίες και συνεργαστείτε με τα αρμόδια τμήματα της Κλινικής για την κάλυψη των χρεώσεων της νοσηλείας σας. Ενημερώστε εγκαίρως το προσωπικό μας για οποιαδήποτε δυσκολία αντιμετωπίζετε στην εκπλήρωση των οικονομικών σας υποχρεώσεων.
-
Δείξτε ευαισθησία και σεβασμό στους άλλους ασθενείς και στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό.
- Τηρείτε το ωράριο επισκεπτηρίου προκειμένου να διασφαλίζονται οι συνθήκες ηρεμίας των ασθενών. Μιλάτε χαμηλόφωνα και χαμηλώστε τα κινητά σας τηλέφωνα. Προτρέπετε και τους συνοδούς /συγγενείς σας να κάνουν το ίδιο.
-
Δείξτε σεβασμό στο νοσοκομειακό περιβάλλον, για τη διατήρηση της καθαριότητας και τη σωστή χρήση των μέσων και των εγκαταστάσεων της Κλινικής
Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- Οι πληροφορίες που θα μας δώσετε, είναι εμπιστευτικές. Στόχος μας είναι να διαφυλάξουμε την ιδιωτικότητά σας, γι’ αυτό και αποφεύγουμε συζητήσεις παρουσία τρίτων προσώπων, εκτός αν εσείς μας ενημερώσετε διαφορετικά.
- Όλες οι πληροφορίες που καταγράφονται στον ιατρικό φάκελο του ασθενούς και περιλαμβάνουν το ιστορικό της υγείας του, την παρούσα κατάσταση και την πορεία της υγείας του χαρακτηρίζονται «Ευαίσθητα Προσωπικά Δεδομένα», θεωρούνται και αντιμετωπίζονται ως άκρως απόρρητες και εμπιστευτικές πληροφορίες από όλους ανεξαιρέτως τους εργαζόμενους της Κλινικής.
- Όλο το ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό μας, θα σας εξυπηρετήσει άμεσα, αποτελεσματικά με τον πλέον ασφαλή τρόπο, με απόλυτο σεβασμό.
- Στόχος μας, εκτός από την φροντίδα της υγείας σας, είναι να προστατεύουμε, προωθούμε και ανταποκρινόμαστε στα δικαιώματά σας ως ασθενής. Ακόμα, σας προτρέπουμε να εκφράσετε τις προσωπικές, θρησκευτικές, πνευματικές, πολιτιστικές και άλλες πεποιθήσεις και ανάγκες σας. Θα τις σεβαστούμε και θα προσπαθήσουμε να τις ικανοποιήσουμε.
- Επικοινωνήστε με τον γιατρό σας ή το νοσηλευτικό προσωπικό του ορόφου στον οποίο νοσηλεύεστε για απορίες ή/και ενημέρωση. Ιατρικές πληροφορίες για τους ασθενείς δίνονται μόνο από το θεράποντα ιατρό.
Για την ασφάλειά σας
Η περίθαλψή σας και η βέλτιστη φροντίδα σας στο Metropolitan Hospital ξεκινά με τη δέσμευσή μας στην ασφάλειά σας.
Ασφαλές Περιβάλλον
Η Διοίκηση του Metropolitan Hospital επιδιώκει να παρέχει ένα ασφαλές περιβάλλον για τους ασθενείς, τις οικογένειές τους, το προσωπικό, τους επισκέπτες και την κοινότητα. Για το λόγο αυτό, έχει αναπτύξει και θέσει σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο Πλάνο Διαχείρισης Κινδύνων & Εκτάκτων Καταστάσεων. Όλο το προσωπικό μας είναι εκπαιδευμένο στην αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων και πραγματοποιεί τακτικές ασκήσεις σε ετήσια βάση.
- Αν ακούσετε μεγαφωνική αναγγελία που αφορά στο νοσηλευτικό τμήμα ή τον όροφο στον οποίο βρίσκεστε, παραμείνετε ψύχραιμοι και ακολουθείστε τις οδηγίες του προσωπικού.
- Αναζητείστε και συμβουλευτείτε το πλησιέστερο σχεδιάγραμμα οδεύσεων διαφυγής (βρίσκονται αναρτημένα σε όλους τους ορόφους του Metropolitan Hospital).
- Εξοικειωθείτε με το σχεδιάγραμμα οδεύσεων διαφυγής, που βρίσκεται αναρτημένο στην εσωτερική πλευρά της πόρτας του δωματίου σας.
- Οι έξοδοι κινδύνου έχουν σημανθεί ευκρινώς. Σε περίπτωση πυρκαγιάς ή σεισμού μην χρησιμοποιείτε τους ανελκυστήρες.
- Κάθε νοσηλευτικό τμήμα διαθέτει συστήματα πυρασφάλειας τα οποία ενεργοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση ανίχνευσης καπνού ή φωτιάς.
- Σε περίπτωση εκκένωσης του νοσηλευτικού τμήματος ή του ορόφου στον οποίο βρίσκεστε, αφήστε όλα τα προσωπικά σας αντικείμενα στο δωμάτιο και ακολουθείστε τις οδηγίες του προσωπικού, το οποίο θα φροντίσει να σας οδηγήσει σε ασφαλές σημείο συγκέντρωσης ανάλογα με το συμβάν.
Tαυτοποίηση στοιχείων
Με την εισαγωγή σας, θα εκδοθεί για σας ένα χάρτινο πλαστικοποιημένο βραχιόλι με τα στοιχεία σας (το ονοματεπώνυμό σας και την ημερομηνία γέννησής σας). Παρακαλούμε ελέγξτε αν τα στοιχεία σας στο βραχιόλι είναι σωστά καταγεγραμμένα.
Πρέπει να το φοράτε καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής σας στο Metropolitan Hospital και αν καταστραφεί ή αφαιρεθεί για κάποιο λόγο, ενημερώστε άμεσα τους νοσηλευτές για να σας εκδώσουν καινούργιο.
Η επανειλημμένη επιβεβαίωση των στοιχείων σας (ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης) από το προσωπικό του Metropolitan Hospital αποτελεί μέρος του «προγράμματος ασφαλείας» που εφαρμόζουμε για εσάς, γι’ αυτό η συνεργασία σας είναι σημαντική.
Οι συνεχείς ερωτήσεις ταυτοποίησης των στοιχείων σας, βοηθούν τον Υπεύθυνο που σας φροντίζει να εκτελέσει σωστά τη διαδικασία και τα καθήκοντά του.
Φαρμακευτική Αγωγή
Έχετε μαζί σας ή φροντίστε να γνωρίζετε τα φάρμακα που λαμβάνετε, ώστε να ληφθούν υπόψη για τη θεραπεία. Ενημερώστε τον Γιατρό σας για φάρμακα χωρίς συνταγή (γενικής χρήσης, ομοιοπαθητικά, βότανα κ.ά.) τα οποία πήρατε το τελευταίο τρίμηνο, συνεχίζετε να λαμβάνετε ή τα έχετε στ
Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας, ο ιατρός σας θα ορίσει τη φαρμακευτική αγωγή, η οποία θα σας χορηγείται από το νοσηλευτικό προσωπικό. Το Metropolitan Hospital ακολουθεί το σύστημα χρέωσης Unit-Dose, χρεώνεστε δηλαδή μόνο τις δόσεις των φαρμάκων που θα σας χορηγηθούν κατά την παραμονή σας στην Κλινική.
Ενημερώστε την ιατρονοσηλευτική ομάδα εάν έχετε κάποια αλλεργία σε φαγητά, φάρμακα ή αν είχατε ποτέ αλλεργική αντίδραση σε οποιοδήποτε φάρμακο, φαγητό ή latex.
Για την ασφαλή χρήση των φαρμάκων πρέπει:
- Να γνωρίζετε όλα τα φάρμακα που παίρνετε, γιατί και πώς τα παίρνετε.
- Να αναγνωρίζετε το σχήμα, μέγεθος και χρώμα των φαρμάκων σας.
- Να δείτε προσεκτικά τα φάρμακα πριν τα πάρετε. Εάν δεν αναγνωρίζετε κάποιο φάρμακο, ρωτήστε τον ιατρό σας.
- Να έχετε πάντα μαζί σας έναν κατάλογο των φαρμάκων που παίρνετε.
- Να ακολουθείτε πάντα τις οδηγίες του ιατρού σας και να ρωτάτε για οτιδήποτε σας απασχολεί.
Πρόγραμμα πρόληψης και ελέγχου λοιμώξεων
Το Metropolitan Hospital εφαρμόζει Πρόγραμμα Πρόληψης και Ελέγχου Λοιμώξεων, ακολουθώντας διεθνείς κανόνες, για τον έλεγχο των Νοσοκομειακών Λοιμώξεων και των Λοιμώξεων της κοινότητας γενικότερα.
Υπάρχουν συγκεκριμένες ενέργειες που, ως ασθενής, συνιστάται να κάνετε για να περιορίσετε τον κίνδυνο λοίμωξης κατά τη νοσηλεία σας:
- Το πλύσιμο των χεριών είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης για τη μετάδοση των μικροβίων και των λοιμώξεων, εντός και εκτός του νοσοκομείου. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να πλένετε τα χέρια σας πριν και μετά τη χρήση της τουαλέτας.
- Ανάλογα με την επέμβαση ή τη θεραπεία που θα ακολουθήσετε, μπορεί να σας ζητηθεί να πλένεστε με αντισηπτικό σαπούνι προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος λοιμώξεων.
- Ζητήστε από τους φίλους, τους συγγενείς και την οικογένειά σας που έχουν κάποιο σύμπτωμα λοίμωξης (όπως βήχα, φτέρνισμα, πυρετό, διάρροια ή πάσχουν από λοιμώδες νόσημα) να μη σας επισκεφθούν.
- Μην κάθεστε στα κρεβάτια άλλων ασθενών και να μην επιτρέπετε να κάθονται στο κρεβάτι σας επισκέπτες.
- Υπενθυμίστε στους συγγενείς σας ή τους επισκέπτες σας ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιούν τα WC στα δωμάτια των ασθενών. Ακόμα, πρέπει να χρησιμοποιούν αντισηπτικό κατά την επίσκεψή τους σε σας αλλά και πριν φύγουν από την Κλινική.
- Για τη δική σας ασφάλεια, περιορίστε τον αριθμό των επισκεπτών.
Πρόγραμμα πρόληψης ενδονοσοκομειακών πτώσεων
Ώς ασθενής διατρέχετε μεγαλύτερο κίνδυνο πτώσης στο νοσοκομειακό περιβάλλον. Η ασθένεια, η χειρουργική επέμβαση και τα φάρμακα που χορηγούνται ενδέχεται να σας αποδυναμώσουν ή να επηρεάσουν την ισορροπία και την κρίση σας. Δεσμευόμαστε να σας προστατεύσουμε από τραυματισμούς κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας, λαμβάνοντας εξατομικευμένα μέτρα για κάθε ασθενή. Για την ασφάλειά σας, σας εφιστούμε την προσοχή στα εξής:
- Τα νοσοκομειακά κρεβάτια είναι στενότερα και ψηλότερα από τα κρεβάτια στο σπίτι, γι’ αυτό προσέξτε όταν γυρνάτε, όταν σηκώνεστε ή όταν ξαπλώνετε στο κρεβάτι σας.
- Ενημερώστε τον νοσηλευτή σας, εάν έχετε ιστορικό πτώσεων.
- Φοράτε αντιολισθητικά υποδήματα και χρησιμοποιείτε τον εξοπλισμό που σας έχει παρασχεθεί για την ασφαλέστερη μετακίνησή σας.
- Μη μετακινείτε τα κάγκελα του κρεβατιού ή άλλα μέσα περιορισμού, χωρίς να επικοινωνήσετε με το νοσηλευτή σας. Έχουν τεθεί αποκλειστικά για την ασφάλειά σας και δεν πρέπει να τα αφαιρείτε, διότι υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού.
- Ζητήστε βοήθεια όταν σηκώνεστε από το κρεβάτι, ειδικά τις νυχτερινές ώρες.
- Χρησιμοποιήστε το κουδούνι κλήσης πριν επιχειρήσετε να σηκωθείτε από το κρεβάτι και περιμένετε να έρθει το προσωπικό μας για να σας βοηθήσει.
- Σιγουρευτείτε ότι το κουδούνι κλήσης στο κρεβάτι σας λειτουργεί και ότι ξέρετε πώς να το χρησιμοποιήσετε. Σε αντίθετη περίπτωση, ζητήστε βοήθεια από τη νοσηλεύτρια του ορόφου σας.
- Βεβαιωθείτε ότι το κουδούνι κλήσης και άλλα απαραίτητα αντικείμενα είναι προσβάσιμα πριν η οικογένεια ή το προσωπικό μας φύγει από τον θάλαμο νοσηλείας σας.
- Αναφέρετε αμέσως οποιαδήποτε δυσλειτουργία εξοπλισμού ή μηχανήματος.
- Δεν επιτρέπεται να απομακρύνεστε από το Τμήμα που νοσηλεύεστε, παρά μόνο για λόγους που αφορούν στη νοσηλεία σας. Σε περίπτωση που χρειαστεί να απομακρυνθείτε ενημερώστε το νοσηλευτικό προσωπικό
Διατροφική Ασφάλεια
Το Τμήμα Διατροφικής Υποστήριξης & Κλινικής Διαιτολογίας του Metropolitan Hospital, είναι υπεύθυνο για τη διατροφική σας υποστήριξη όπως αυτή καθορίζεται σε συνεργασία με τον Θεράποντα Ιατρό. Είναι σημαντικό να καταναλώσετε το φαγητό που σας σερβίρεται το συντομότερο δυνατό μετά την άφιξη του δίσκου, για να αποφευχθεί έκπτωση της ποιότητας και ενδεχόμενη αλλοίωσή του.
Μπορεί κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας κάποιο μέλος της οικογένειας σας ή ένας φίλος να σας προσφέρει άλλο φαγητό. Αυτή η πρακτική πρέπει να αποφεύγεται. Ωστόσο, εάν συμβεί, παρακαλούμε συνεννοηθείτε με τον Θεράποντα Ιατρό σας, πριν την κατανάλωση οποιουδήποτε είδους διατροφής εκτός αυτών που παρέχονται από το νοσοκομείο. Δεν επιτρέπεται η φύλαξη φαγητών ή γλυκών στα κοινόχρηστα ψυγεία των ορόφων.
Πριν την εισαγωγή σας
Το ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό μας είναι πάντα διαθέσιμο και πρόθυμο να σας εξυπηρετήσει και να συζητήσει μαζί σας απορίες και θέματα που σας απασχολούν.
1. Να έχετε μαζί σας
- Αστυνομική ταυτότητα (ή οποιοδήποτε άλλο επίσημο έγγραφο φέρει φωτογραφία)
- Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ)
- Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ)
- Κάρτα Νοσηλείας ή όποιο άλλο αποδεικτικό στοιχείο (π.χ αριθμό συμβολαίου) προβλέπει η Ασφαλιστική σας Εταιρεία
- Κάρτα υγείας Metropolitan (προαιρετικά, σε περίπτωση που σας χορηγήθηκε σε προηγούμενη εισαγωγή ή επίσκεψή σας)
2. Ιατρικό ιστορικό
Έχετε μαζί σας αντίγραφο από οποιαδήποτε ιατρική πληροφορία (οπωσδήποτε των 30 τελευταίων ημερών) αφορά στη νοσηλεία σας, π.χ. ακτινογραφίες, διαγνώσεις, αποτελέσματα εξετάσεων.
3. Προεγχειρητικός Έλεγχος
Εφόσον θα κάνετε προγραμματισμένο χειρουργείο, ο θεράπων ιατρός θα σας ενημερώσει για το πότε θα κάνετε τον προεγχειρητικό έλεγχο και ταυτόχρονα θα ενημερώσει το Γραφείο Κίνησης του Metropolitan Hospital (Ισόγειο Κεντρικού Κτιρίου), στο οποίο θα πρέπει να προσέλθετε την προγραμματισμένη ημέρα και ώρα, για να συμπληρώσετε όλα τα απαραίτητα έντυπα για την εισαγωγή και την ασφαλιστική σας κάλυψη. Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου, εάν το χειρουργείο δεν είναι την ίδια μέρα, ο ιατρικός σας φάκελος θα παραδοθεί στο Γραφείο Κίνησης, όπου συλλέγονται όλες οι εξετάσεις για την ημέρα της εισαγωγής σας.
4. Δίαιτα
Ο ιατρός σας θα σας ενημερώσει εάν είναι απαραίτητο να μην καταναλώσετε φαγητό ή υγρά πριν την εισαγωγή σας.
5. Προσωπικά Αντικείμενα
Μπορείτε αν θέλετε να έχετε μαζί σας είδη ατομικής υγιεινής (οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα, σφουγγάρι, χτένα ή βούρτσα μαλλιών), πιτζάμες/νυχτικά, ρόμπα. Πετσέτες και είδη μπάνιου παρέχονται από το Metropolitan Hospital.
Προτείνουμε να αφήσετε τα τιμαλφή σας στο σπίτι. Για τις αποσκευές και τα προσωπικά σας αντικείμενα, εάν χρειαστεί, υπάρχει ειδικός χώρος φύλαξης στην Κλινική. Ζητήστε πληροφορίες από τη Γραμματεία του Ορόφου.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε φυλάξει τα γυαλιά σας, τα ακουστικά βαρηκοΐας ή την τεχνητή οδοντοστοιχία σας όταν δεν τα χρησιμοποιείτε, για να μην χαθούν ή καταστραφούν.
Παρακαλούμε να μην αφήνετε προσωπικά αντικείμενα αξίας στο δωμάτιο κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας.
Το Metropolitan Hospital δεν φέρει ευθύνη για τυχόν απώλεια προσωπικών σας αντικειμένων που δεν έχετε παραδώσει στον ειδικό χώρο φύλα
6. Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Ειδικές ράμπες πρόσβασης υπάρχουν σε όλες τις εισόδους του Metropolitan Hospital. WC για ΑμέΑ υπάρχουν στο ισόγειο του Β’ Κτιρίου και στον 2ο όροφο και 6ο όροφο του Γ’ Κτιρίου. Για οποιαδήποτε επιπρόσθετη βοήθεια, μπορείτε να επικοινωνείτε με το προσωπικό μας.
7. Αναπηρικά αμαξίδια
Στις εισόδους του Metropolitan Hospital υπάρχουν τροχήλατες καρέκλες ασθενών. Ζητήστε από το προσωπικό μας να σας εξυπηρετήσει.
8. Παρεχόμενες υπηρεσίες
Πλήρης λίστα των παρεχόμενων υπηρεσιών και εξετάσεων που μπορείτε να πραγματοποιήσετε στο Metropolitan Hospital καθώς και πλήθος αναλυτικών πληροφοριών και άρθρων, παρέχεται μέσω της ιστοσελίδας μας www.metropolitan-hospital.gr
9. Διεθνείς Ασθενείς
Το Metropolitan Hospital δέχεται ασθενείς από όλο τον κόσμο. Το Τμήμα Διεθνών Ασθενών (I.P.D. Dept.) συντονίζει όλες τις ανάγκες ιατρικής φροντίδας των διεθνών ασθενών μας, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού των ραντεβού, της επεξήγησης των υπηρεσιών και των υπηρεσιών φιλοξενίας.
Η εισαγωγή σας
Το Metropolitan Hospital, στην προσπάθειά του να βελτιώνει συνεχώς τις υπηρεσίες του, εφαρμόζει το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Αναμονής, στο οποίο η συμμετοχή σας μειώνει τους χρόνους αναμονής επιτόπου, προσφέροντάς σας τη δυνατότητα να ειδοποιείστε για τη σειρά σας χωρίς να χρειάζεται να παραμένετε σε χώρους αναμονής.
Απλά, δίνετε το νούμερο του κινητού σας τηλεφώνου στο Τμήμα Υποδοχής και περιμένετε ειδοποίηση στο κινητό σας, στα tablets που διατίθενται για σας ή στις οθόνες που υπάρχουν στο Θεραπευτήριο Metropolitan. Μόλις ειδοποιηθείτε, έρχεστε άμεσα στη σειρά σας, χωρίς αναμονές.
Έτοιμοι, απλά και ξεκούραστα!
Όταν φτάσετε στο Metropolitan Hospital, πρέπει να προσέλθετε στο Τμήμα Υποδοχής (Γραφείο Κίνησης) για να δηλώσετε τα ατομικά σας στοιχεία καθώς και να δώσετε πληροφορίες για την ασφαλιστική σας κάλυψη.
Το προσωπικό του Γραφείου Κίνησης θα σας βοηθήσει στη συμπλήρωση όλων των απαραίτητων εντύπων. Θα σας ενημερώσει για τη διαδικασία εισαγωγής και τη διευθέτηση της ασφαλιστικής σας κάλυψης (εφόσον υπάρχει), ενώ θα σας συνοδεύσει στο δωμάτιό σας για να τακτοποιηθείτε.
Το Γραφείο Κίνησης θα κάνει το καλύτερο δυνατό, για να σας παρέχει το δωμάτιο της επιλογής σας.
1. Διευθέτηση οικονομικών θεμάτων
Με την εισαγωγή σας, θα σας ζητηθεί να καταβάλλετε προκαταβολή, το ποσό της οποίας διαμορφώνεται ανάλογα με τη θέση νοσηλείας σας.
Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας, θα ενημερώνεστε για την πορεία του λογαριασμού και θα σας ζητείται κατά περιόδους να καταβάλλετε ένα ποσό έναντι του συνόλου και ανάλογα με το ύψος του λογαριασμού σας.
Με το εξιτήριό σας κλείνει ο λογαριασμός. Στο Λογιστήριο Ασθενών θα εξοφλήσετε το υπόλοιπο του λογαριασμού σας και στη συνέχεια, θα ολοκληρωθεί η διαδικασία του εξιτηρίου. Η εξόφληση μπορεί να γίνει από εσάς ή από συνοδό σας πρόσωπο.
Εάν δεν μπορείτε να προσέλθετε εσείς στο Λογιστήριο, υπάλληλος του Λογιστηρίου μπορεί να προσέλθει στο δωμάτιο για να γίνει η τακτοποίηση του λογαριασμού σας.
Για τη διευκόλυνσή σας, μπορείτε να εξοφλήσετε με μετρητά, επιταγές ημέρας, πιστωτικές κάρτες και με άτοκες δόσεις (AMERICAN EXPRESS, DINERS, ΕΘΝΟΚΑΡΤΑ, EUROCARD, MASTERCARD & VISA).
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση, απευθυνθείτε στο Λογιστήριο Ασθενών.
2. Αμοιβές ιατρών
Σύμφωνα με τη διάταξη του φορολογικού νόμου (ΠΟΛ. 1091/14.06.2010) όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει, είναι υποχρεωτική η άμεση καταβολή της αμοιβής των θεραπόντων ιατρών με την ταυτόχρονη έκδοση ΑΠΥ προς τον νοσηλευόμενο, με το πέρας της νοσηλείας. Παρακαλούμε για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, συνεννοηθείτε με το θεράποντα ιατρό σας πριν την έκδοση του εξιτηρίου σας.
3. Συμβάσεις/ασφαλιστικοί φορείς.
Ισχύουν συμβάσεις με Δημόσια ταμεία όπως ΕΟΠΥΥ, OAEE κ.λπ. για εσωτερικούς και εξωτερικούς ασθενείς, καθώς και συμβάσεις με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.
4. Ασφαλιστική κάλυψη
Σας προτείνουμε να περάσετε πρώτα από το Γραφείο Κίνησης, να κάνετε την εισαγωγή σας και γνωρίζοντας το δωμάτιο εισαγωγής, να περάσετε από το γραφείο της ασφαλιστικής σας εταιρείας για να πάρετε την απαραίτητη έγκριση για κάλυψη. Για την εξυπηρέτησή σας θα πρέπει να έχετε μαζί σας την ταυτότητα και τον αριθμό του συμβολαίου σας. Επίσης, θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζετε το όνομα της ασφαλιστικής σας εταιρείας καθώς και αν το συμβόλαιο σας είναι ατομικό ή ομαδικό.
Σας συνιστούμε να ελέγξετε το ποσοστό κάλυψης πριν από την εισαγωγή σας. Εάν δεν είστε ασφαλισμένοι ή εάν η ασφαλιστική σας κάλυψη απαιτεί να πληρώσετε ένα μέρος του λογαριασμού, θα σας ζητηθεί να καταβάλλετε μία προκαταβολή κατά την εισαγωγή σας στην Κλινική. Το ποσό που θα προκαταβάλλετε θα συμψηφιστεί στον τελικό σας λογαριασμό. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση, απευθυνθείτε στο Γραφείο Κίνησης (ισόγειο Α’ κτιρίου).
Γραφεία Ασφαλιστικών Εταιριών
MEDNET
Δευτέρα - Παρασκευή: 08:00-16:00
Τ: 210 480 9165
ACCURATE
Δευτέρα - Παρασκευή 07:00 - 20:00
Σάββατο 09:00 - 14:00
Τ: 210 480 9222
Η νοσηλεία σας
Ο Θεράπων Ιατρός σας, στο πλαίσιο της παροχής άρτιας και εξατομικευμένης φροντίδας, συνεργάζεται με ομάδα καταρτισμένων και έμπειρων ειδικών, όπως νοσηλευτές, βοηθούς νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, κλινικούς διαιτολόγους, τεχνολόγους κ.ά
1. Διαμονή
- Όλα τα δωμάτια έχουν κλιματισμό, σύστημα ελέγχου φωτισμού και δικό τους μπάνιο. Το μπάνιο είναι κοινό για τους ασθενείς του δωματίου. Οι τουαλέτες στα δωμάτια των ασθενών χρησιμοποιούνται μόνο από τους ασθενείς και όχι από τους επισκέπτες.
- Φοράτε παπούτσια ή παντόφλες που δεν γλιστράνε όταν σηκώνεστε από το κρεβάτι.
- Χρησιμοποιείστε το κουδούνι κλήσης κάθε φορά που χρειάζεστε βοήθεια. Εάν ασθενής που νοσηλεύεται δίπλα σας ζητήσει βοήθεια, καλέστε το προσωπικό με το κουδούνι σας.
- Τηλεόραση υπάρχει σε όλα τα δωμάτια. Παρακαλούμε η ένταση ήχου της τηλεόρασης να μην ενοχλεί τον ασθενή που νοσηλεύεται στον ίδιο θάλαμο.
- Υπάρχει δυνατότητα πρόσκλησης ιερέα/κληρικού ή άλλου πνευματικού από εμάς, εφόσον το επιθυμείτε, ή και να καλέσετε το δικό σας πνευματικό, αρκεί να ενημερώσετε τον Προϊστάμενο του Τμήματος που νοσηλεύεστε.
- Εάν χρειαστείτε στεγνωτήρα μαλλιών, ζητήστε τον από το προσωπικό του ορόφου. Υπηρεσίες κομμωτηρίου είναι διαθέσιμες, με δική σας οικονομική επιβάρυνση. Παρακαλούμε ζητήστε πληροφορίες από τον Προϊστάμενο του τμήματος που νοσηλεύεστε.
2. Διατροφή
Στο Metropolitan Hospital η κατάλληλη και υγιεινή διατροφή αποτελεί βασικό μέρος της θεραπείας σας και είναι απαραίτητη για την ταχεία ανάρρωσή σας μετά από μια εγχείρηση ή κάποια ασθένεια. Κάθε ασθενής αντιμετωπίζεται εξατομικευμένα από Κλινικό Διαιτολόγο και η προετοιμασία του καθημερινού διαιτολογίου του γίνεται αφού συνεκτιμηθούν η διαιτητική εντολή του Ιατρού, η πάθηση, η φαρμακευτική αγωγή, οι εργαστηριακές τιμές, αλλά και οι προσωπικές του διατροφικές προτιμήσεις.
- Τα μενού έχουν σχεδιαστεί ώστε να μπορείτε να επιλέξετε το φαγητό που σας αρέσει, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες του θεράποντος Ιατρού. Παρασκευάζονται με τρόπο που σέβεται τις πολιτιστικές και θρησκευτικές σας πεποιθήσεις.
- Το γεύμα σας θα σερβιριστεί ζεστό ή κρύο (ανάλογα με τις οδηγίες), στην ώρα του και με τον φιλικότερο τρόπο.
- Η ομάδα μας είναι πάντα έτοιμη να σας βοηθήσει με την παραγγελία ή/και με άλλες ανάγκες που μπορεί να έχετε, σε σχέση με τις υπηρεσίες διατροφής.
Πρόγραμμα Διανομής Γευμάτων
Πρωινό: 08:00 - 09:00
Δεκατιανό: 10:00 - 10:30
Γεύμα: 12:30 - 13:30
Απογευματινό: 16:00 - 17:00
Δείπνο: 18:00 - 19:00
3. Ενημέρωση ασθενών
Σε κάθε στάδιο της θεραπείας σας ο υπεύθυνος θεράπων ιατρός σας θα σας ενημερώνει σχετικά με την εξέλιξη της υγείας σας, τα αποτελέσματα των εξετάσεών σας και τυχόν αλλαγές που προτείνει να γίνουν στη διαδικασία της θεραπείας σας.
Στη διαδικασία της ενημέρωσης, επιθυμητή είναι και η συμμετοχή των οικείων σας. Παρακαλούμε ενημερώστε το θεράποντα ιατρό σας, για τυχόν οικεία πρόσωπα στα οποία θα θέλατε να δίνονται πληροφορίες σχετικά με τη νοσηλεία σας.
Η συνεργασία και η συμμετοχή, τόσο η δική σας όσο και των οικείων σας, στο σχεδιασμό και την παροχή της φροντίδας κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας είναι πολύ σημαντική, γι’ αυτό και την επιζητούμε.
Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας, θα σας ζητηθεί σε αρκετές περιπτώσεις να υπογράψετε συναινέσεις για ιατρικές πράξεις που πρόκειται να πραγματοποιηθούν. Οι συναινέσεις αυτές αφορούν τις παρακάτω πράξεις:
- Μετάγγιση αίματος ή παραγώγων αίματος
- Χειρουργικές επεμβάσεις
- Αναισθησία ή καταστολή
- Επεμβατικές Πράξεις
Πριν δώσετε τη συγκατάθεσή σας για οποιαδήποτε εξέταση, πράξη ή επέμβαση, σας προτρέπουμε να ρωτήσετε γι’ αυτήν, ώστε να έχετε κατανοήσει πλήρως το λόγο, τη σημασία, τον τρόπο, το αποτέλεσμα, τα οφέλη, τους κινδύνους καθώς και τις εναλλακτικές επιλογές. Έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε τη διενέργεια ιατρικών πράξεων.
4. Δικαίωμα 2ης γνώμης
Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε και γνώμη άλλου ειδικού για την κατάσταση της υγείας σας, αλλά και συμβουλευτική προσέγγιση για τη μετέπειτα πορεία της, χωρίς αυτό να επηρεάσει στο ελάχιστο τη φροντίδα και τη θεραπεία που λαμβάνετε στο Metropolitan Hospital.
5. Άρνηση θεραπείας
Έχετε το δικαίωμα άρνησης λήψης θεραπείας ή διακοπής αυτής μετά από πλήρη ενημέρωσή σας από τον θεράποντα ιατρό σχετικά με τις συνέπειες της απόφασής σας, τις ευθύνες που αναλαμβάνετε με τη συγκεκριμένη απόφασή σας αλλά και εναλλακτικές θεραπείες που μπορούν να εφαρμοστούν σε αντικατάσταση της θεραπείας που προτείνεται.
Σε περίπτωση άρνησης συναίνεσης για οποιαδήποτε ιατρική πράξη, κατόπιν αναλυτικής συζήτησης μαζί σας και επεξήγησης των κινδύνων που ενέχει η άρνησή σας, ο Ιατρός δεν προβαίνει σε καμία ιατρική πράξη.
6. Άρνηση καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης
Ρωτήστε τον θεράποντα ιατρό σας για την ισχύουσα πολιτική της Κλινικής.
7. Εκπαίδευση ασθενούς & συνοδών
Το Μetropolitan Hospital προκειμένου να ανταποκριθεί καλύτερα στις εκπαιδευτικές ανάγκες τόσο τις δικές σας όσο και των οικείων σας, έχει εντάξει στις παρεχόμενες υπηρεσίες του την εκπαίδευσή σας από τους επαγγελματίες υγείας που λαμβάνουν μέρος στη θεραπεία σας και οι οποίοι μπορούν να εκτιμήσουν την κατάστασή σας και να σας δώσουν όποιες πληροφορίες χρειάζεστε. Η εκπαίδευση προσαρμόζεται στις ανάγκες και δυνατότητες κάθε ασθενούς και της οικογένειάς του. Περιλαμβάνει ό,τι κρίνεται πως χρειάζεται να γνωρίζετε για να αντιμετωπίζετε τα ζητήματα που ενδέχεται να προκύψουν.
Πιο συγκεκριμένα:
- Ασφαλή χρήση των φαρμάκων
- Ασφαλή χρήση των ιατρικών συσκευών και βοηθημάτων
- Διαιτητικές οδηγίες
- Αντιμετώπιση του πόνου
- Πρόληψη πτώσεων στο σπίτι
- Διακοπή του καπνίσματος
Εξιτήριο
Για την ημέρα εξόδου σας από το Metropolitan Hospital θα αποφασίσει ο θεράπων ιατρός σας.
Εκείνη την ημέρα το προσωπικό του ορόφου που νοσηλεύεστε θα σας ενημερώσει αναλυτικά, ώστε να τακτοποιήσετε το λογαριασμό σας περνώντας απαραιτήτως από το Λογιστήριο Ασθενών (ισόγειο Α’ κτιρίου).
Εμείς θα φροντίσουμε εγκαίρως όλη τη διαδικασία του εξιτηρίου σας, ώστε να μπορέσετε να αποχωρήσετε το ταχύτερο δυνατόν.
1. Aποχώρηση
Σας προτείνουμε να ζητήσετε από κάποιο μέλος της οικογένειάς σας ή άλλο δικό σας πρόσωπο να σας παραλάβει από την Κλινική. Σε περίπτωση που θέλετε να φύγετε με ταξί, το προσωπικό μας ευχαρίστως θα φροντίσει να κανονίσει τη μεταφορά σας.
Εάν ιατρός σας το υποδείξει, η μεταφορά σας μπορεί να γίνει με ασθενοφόρο του Metropolitan Hospital (επικοινωνήστε με το αρμόδιο τμήμα ή το Γραφείο Κίνησης).
2. Αντίγραφο ιατρικού φακέλου
Μετά το εξιτήριό σας, έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε αντίγραφο του Ιατρικού σας Φακέλου και των διαγνωστικών εξετάσεων που διενεργήθηκαν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας. Μπορείτε να επιλέξετε τον τρόπο παραλαβής ή αποστολής των αντιγράφων σας.
Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με το Τμήμα Ιατρικού Αρχείου, για να ενημερωθείτε για την ακριβή ημερομηνία παραλαβής των αντιγράφων σας. Για την αποφυγή ταλαιπωρίας, σας ενημερώνουμε ότι για την παραλαβή θα πρέπει να έχετε μαζί σας την αστυνομική σας ταυτότητα, ή οποιοδήποτε άλλο επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης. Για να παραλάβει κάποιος τρίτος τον φάκελό σας, θα πρέπει να προσκομίσει, εκτός της ταυτότητάς του, δική σας εξουσιοδότηση, επικυρωμένη από αρμόδια αρχή.
Γενικές πληροφορίες
Πώς θα φτάσετε
Το Metropolitan Hospital βρίσκεται επί της Λεωφόρου Εθνάρχου Μακαρίου (παλιά παραλιακή) στο Νέο Φάληρο και είναι προσβάσιμο με ταξί, αυτοκίνητο, λεωφορείο, ή τραμ. Βρίσκεται μόλις 5min από τον Ηλεκτρικό Σταθμό Νέου Φαλήρου και υπάρχουν στάσεις αρκετών γραμμών αστικών λεωφορείων και του τραμ ακριβώς έξω από τις εγκαταστάσεις μας. Στην περιοχή λειτουργούν πολλά ιδιωτικά πάρκινγκ, σε περίπτωση που μας επισκεφθείτε με το αυτοκίνητό σας.
Συγκοινωνία: M1/ 130/ 217/ 229/ A1
Cafe:
Το Café βρίσκεται στο ισόγειο του Κεντρικού Κτιρίου και λειτουργεί καθημερινά από τις 06:00 έως τις 22:00.
Ιnternet:
Για πρόσβαση σε υπηρεσίες internet μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ασύρματη σύνδεση (Wi-Fi) του METROPOLITAN HOSPITAL Παρακαλούμε ζητήστε τον κωδικό πρόσβασης από το προσωπικό μας.
Τράπεζα:
Στο ισόγειο του Α κτηρίου θα βρείτε υποκατάστημα της Τράπεζας Eurobank, καθώς και ATM της ίδιας τράπεζας όπως και της Τράπεζας Πειραιώς.
Ωράριο Επισκεπτηρίου:
Νοσηλευτικοί Όροφοι: 10.00πμ - 13.00μμ & 17.30μμ - 21.00μμ
Πολυδύναμη ΜΕΘ: 12.30πμ - 13.00μμ & 17.30μμ - 18.00μμ
ΜΕΘΚΑ: 11.30πμ - 12.00μμ & 17.30μμ - 18.00μμ
Πώς θα επικοινωνήσετε μαζί μας
ΤΜΗΜΑΤΑ |
ΤΗΛΕΦΩΝΟ |
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ |
| Τηλεφωνικό Κέντρο | 210 480 9000 | 24 ώρες |
| Ασθενοφόρα | 210 480 9102 | 24 ώρες |
| Υποδοχή Ασθενών | 210 480 9101 | 07:00 - 23:00 |
| Τμήμα Ραντεβού | 210 480 9150 | 08.00 - 16.00 |
| Λογιστήριο Ασθενών | 210 480 9114 | 08.00 - 16.00 |
| Νοσηλευτική Υπηρεσία | 210 480 9491 | 24 ώρες |
| Τμήμα Διεθνών Ασθενών | 210 480 9360 | 09.00 - 16.00 |
| Ιατρικό Αρχείο | 210 480 9365 | 09.00 - 16.00 |
| Ασφάλεια κτηρίων/Security | 210 480 9920 | 24 ώρες |
| Cafeteria | 210 480 9125 | 06:00 - 22:00 |
Διαβάστε περισσότερα για τις οδηγίες εδώ.